ZOW-race jeugd- en beginnelingenclub Antwerpen zat 13 sept
Verenigingsnieuws

ZOW-race jeugd- en beginnelingenclub Antwerpen zat 13 sept

Wij van de jeugd- en beginnelingenclub Antwerpen (JCA) organiseren dit jaar terug onze ZOW-race Er worden 3 vluchten georganiseerd: o Zuidelijk: Les Isnes o Oostelijk: Tongeren o Westelijk: Aalst - Inkorving: vrijdag 12 september, van 18u00 tot 21u00 o Plaats: Duivenbond Bevel, Heikant 6, 2560 Bevel Lossing: zaterdag 13 september vanaf 09u00

Wij van de jeugd- en beginnelingenclub Antwerpen (JCA) organiseren dit jaar terug onze ZOW-race

Hieronder vinden jullie onze affiche, reglement en poulebrief voor ons evenement.

Met vriendelijke groeten
Het bestuur van de jeugd- en beginnelingenclub Antwerpen

 

jca-zow-2025.jpg

KBDB – JEUGD- & BEGINNELINGENCLUB ANTWERPEN – REGELEMENTERING ZOW RACE2025

1. Vluchten

  • Er worden 3 vluchten georganiseerd (Welke goedgekeurd zijn door de KBDB):
    • o Zuidelijk: Les Isnes
    • o Oostelijk: Tongeren
    • o Westelijk: Aalst
  • Na het inkorven wordt door loting in het lokaal bepaald welke vlucht naar welke lossingsplaats gaat. Er zal hiervoor een willekeurig jeugdlid gekozen worden.

2. Deelnemers & duiven

  • Elke liefhebber mag maximaal 10 duiven per vlucht inkorven.
  • Totaal maximum: 30 duiven over de 3 vluchten samen.
  • Let op: het aantal duiven moet gelijk zijn op alle vluchten.
    • o Voorbeeld: bij 7 duiven op vlucht A, ook 7 duiven op vlucht B en C.
  • Alle duiven vliegen in één categorie (oude, jaarse en jonge duiven samen).
  • Geen portduiven toegelaten.
  • Alle duiven moeten gemuteerd zijn op naam van de deelnemer, anders tellen ze niet mee.

3. Inkorving & lossing

  • Inkorving: vrijdag 12 september, van 18u00 tot 21u00
    • o Plaats: Duivenbond Bevel, Heikant 6, 2560 Bevel
  • Lossing: zaterdag 13 september vanaf 09u00
    • o Door transporteur Bauwens

4. Inschrijvingsgeld & portgeld

  • Inschrijvingsgeld: € 6 per deelnemer
    • o Inclusief: onbeperkt frietjes & snacks aan het frietkraam
  • Portgeld: € 1 per duif 

5. Wedstrijdverloop

  • Elke vlucht wordt gespeeld 1 op 2 (ipv 1 op 3).
  • Waarborg per vlucht: 1x 50/50 (gesponsord door T.V.)
  • Poulebrief van lokaal Bevel wordt gebruikt (zie bijlage).
  • Bij het invullen van de poulebrieven vragen we ook om uw e-mailadres en bankrekeningnummer door te geven. Dit om de uitslag digitaal via e-mail te bezorgen én om gewonnen geldbedragen rechtstreeks naar uw rekening over te maken. Zo hoeft u hier later niet voor langs te komen. • Uitslag zal tevens ook gepubliceert worden online.

6. Kampioenschap

  • Enkel de 1ste getekende duif per vlucht telt mee voor het kampioenschap.
  • Klassering:
    • 1. Wie zijn 1ste getekende op alle 3 vluchten pakt, wint van iemand die er maar 2 pakt.
    • 2. Bij gelijk aantal prijzen beslist het totale coëfficiënt.
    • 3. Het meeste prijzen en het laagste coëfficiënt wint.
  • Dit systeem zorgt ervoor dat iedereen gelijke kansen heeft, ongeacht het aantal ingekorfde teams.

7. Deelnamebevestiging

  • Om alles vlot te organiseren (catering & inkorving) vragen we om uw deelname én aantal duiven te bevestigen. 
  • Uiterste datum: woensdag 10 september om 21u30
  • Bevestigen via telefoon, sms of WhatsApp: 0032 495 26 13 42

8. Deelnamevoorwaarden • Iedereen die aangesloten is bij de KBDB en in orde is met de reglementen, kan deelnemen